KLAUZULA INFORMACYJNA
dotycząca przetwarzania danych osobowych w celu przeprowadzenia kontroli dokumentów przewozu osób lub bagażu.
1. Administratorem danych osobowych osoby podlegającej kontroli dokumentów przewozu osób i bagażu jest SERVEST Sp.zo.o w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Żabia 40
2. Dane osobowe osoby podlegającej kontroli dokumentów przewozu osób lub bagażu są przetwarzane przez Administratora w celu: a) kontroli wykonania umowy przewozu, której zawarcie następuje wraz z wejściem pasażera do pojazdu w związku z ustawą z dnia 15 listopada 1984 r – Prawo przewozowe b) realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na ewentualnym ustaleniu lub dochodzeniu roszczeń lub obronie przed roszczeniami, w tym wystawieniu opłaty dodatkowej, c) nałożenia, rozliczenia, uzyskania, adresowania korespondencji i potwierdzenia otrzymania płatności w związku z opłatą dodatkową za przejazd bez ważnego biletu u danego Przewoźnika związanego Umową z SERVEST Sp.zo.o.
3. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych w powyższym zakresie jest prawnie uzasadniony interes Administratora, zgodnie z Zarządzeniami Przewoźnika oraz RODO i Taryfikator Przewozowy.
4. Główną podstawą prawną dokonywania kontroli dokumentów przewozu osób lub bagażu jest Art. 33a. Ustawy z dnia 15 listopada 1984 r.- Prawo przewozowe
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Brak podania danych do celów kontroli dokumentów przewozu skutkować może wystawieniem opłaty dodatkowej za przewóz. Brak podania danych do celów wystawienia opłaty dodatkowej skutkować może oddaniem podróżnego w ręce Policji lub innych organów porządkowych, które mają zgodnie z przepisami prawo zatrzymania podróżnego i podjęcia czynności zmierzających do ustalenia jego tożsamości.
6. Dane osobowe będą przetwarzane przez czas realizacji kontroli dokumentów przewozu, lub w przypadku wystawienia wezwania do zapłaty (opłaty dodatkowej) do czasu wyegzekwowania należności w pełnej wysokości, jednak nie dłużej niż wynika to z przepisów prawa.
7. Zawsze przysługuje Państwu prawo dostępu do treści danych, oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu (wobec przetwarzania), zażądania zaprzestania przetwarzania i przenoszenia danych (do innych podmiotów, jeśli jest to możliwe), jak również prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
8. Informujemy, że Państwa oświadczenie woli dotyczące jakiegokolwiek ograniczenia lub usunięcia Państwa danych osobowych związane z nałożeniem, rozliczeniem, uzyskaniem, adresowaniem korespondencji i potwierdzeniem otrzymania płatności w związku z opłatą dodatkową zostanie zrealizowane niezwłocznie, ale dopiero po zakończeniu powyższych działań, zadań i procedur. Nie jest zatem możliwe uniknięcie zapłacenia opłaty dodatkowej poprzez zmianę decyzji dotycząca zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych, gdyż taka zmiana decyzji godziłaby w prawnie uzasadniony i prawnie uregulowany interes Administratora.
9. Administrator informuje, że Państwa dane osobowe mogą być przekazane do podmiotów trzecich (np. firm windykacyjnych) w trakcie ewentualnego zbycia (sprzedania) wierzytelności - niezapłaconych opłat dodatkowych.
10. Jednocześnie Administrator zapewnia, że przekazanie w ten sposób Państwa danych osobowych odbędzie się z zachowaniem najwyższej staranności i będzie szczegółowo uregulowane w postanowieniach umownych. Administrator danych osobowych: SERVEST Sp.zo.o w Ostrowcu Świętokrzyskim
zarzad@servest.pl
+48 694 920 137
Strona www stworzona w kreatorze WebWave.